fredag 8 juni 2012

Snipp, snapp, snut så var läsåret slut!

En intensiv vecka har vi haft här på skolan och före jag blir vemodig och summerar året som gått ska jag berätta lite om veckans som gått.

På tisdag bjöd Marta och Maarit på nationaldagssamling ute på gården med skönsång, skål med äppelcider och högtidlig stämning.



Flaggan hissas!

En av veckans största uppgifter har också varit att tillverka sommarlådan. I sommarlådan ska eleverna under fina minnen i form av saker som påminner dem om det de varit med om under sommaren. I höst ska vi jobba med sommarlådan på olika sätt och förstås få höra vad alla varit med om under sommaren. Sommarlådan gör vi för att dels för att ha något att ta med oss och berätta om i höst och dels för att det kan vara skönt för vissa elever att ha en anknytning till skolan i form av en lite hemuppgift även under det långa sommarlovet.

Ja, och nu är det här, sommarlovet med stort S. Det har sannerligen varit ett intensivt och händelserikt skolår, jag vet knappt var jag ska säga, men i positiv bemärkelse dock.

För mig har detta varit mitt första arbetsår som lärare. Jag kan tänka mig att alla som jobbar eller jobbat som lärare kan hålla med om att det första året som lärare är något i hästväg vilket jag nu också själv kan intyga. Det är mycket man ska lära sig under sitt första år som lärare och dessutom ska man samtidigt lära och fostra eleverna. Men det finns inget utmanande som inte för något positivt med sig, det vet ju alla ni elever som deltagit i vinter- och sommarexpeditionerna. Känslan att "komma i mål" lite klokare, lite mer erfaren och lite starkare är väl värt allt arbete.



Alla i Vargarna har utvecklats och gjort fina framsteg på sitt eget sätt. Någon kanske har gjort framsteg i matte eller NO medan någon annan gjort framsteg med sitt uppförande. Men även om alla gjort framsteg på olika sätt så har de en sak gemensamt, och det är att alla tagit ett stort kliv framåt. I höst när vi kommer tillbaka ska vi hålla det här i minnet och fortsätter att utvecklas i den positiva och goda anda som vi gjort under den här terminen. 



Nu kan vi lugnt och tryggt luta oss tillbaka och njuta av det stundande sommarlovet och komma tillbaka i höst till välbekant klassrum och välbekanta ansikten. Det har varit trevligt att få lära känna ett så positivt och glatt gäng elever och föräldrar under läsåret och jag ser fram emot att få fortsätta jobba med er även i höst!

Vi ses i höst med våra lådor fulla av sommarminnen. Ha en riktigt skön sommar!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar