fredag 25 maj 2012

Sommarexpedition - vecka 21

Denna veckas blogginlägg kommer jag helt och hållet att ägna åt den spännande sommarexpeditionen. Eftersom jag själv tyvärr inte fick möjligheten att delta p.g.a. sjukdom har bilderna tagits av Ken och berättelsen skrivits av Vargarna själva. Varsågoda!


Vi började vid Krampan. Sen paddlade vi 6 km. Till första stoppet å sen till andra stoppet
tredje stoppet. PS det kanske fyra stopp.
Det var jättekul att paddla men lite svårt att hålla jämn takt med de andra. 
Fast det var 6 km kändes det inte som det.
Vid sista stoppet fick vi chili con cane. Mums!!   
av Melvin & Maja.



Efter maten så fick man bada det gjorde vi.
Vi fick frukt  det var gott.
Sen skulle vi gå 9 km.
Av Kalle ok Leo


Vandringen var lång och rolig
Det var en väldigt bra känsla att vandra 9 km. Sen såg vi en huggorm och en ödla.
Det var roligt.Men man fick ont i fötterna. 
Av Adam & Charlie

                                                               
      Efter vi hade badat 
          så vandrade 9/nio km.
              Det fanns 3/tre kontroler
            på den försa kontrolen 
                 fick man saft på den andra        
                              saft och bulle och på den tredje fick man blåbärssoppa.
            Av Agnes och Jakob




















Vi såg en hug orm. Ormen är giftig.Den lever  i skogen. 
Ulrika petade på ormen.AV HUGO OCH EDVIN SLUT


När vi kom fram badade vi sen grillade vi marshmellows och korv
Vi vill göra sommar- expeditionen igen. AV THANOS, SAMUEL OCH JONATHAN. 

"Vad då kallt? Ska det badas så ska det badas..."

 Som lärare måste jag erkänna att jag några gånger inför expeditionen funderat över hur eleverna ska hantera det här med att först paddla långt och sedan GÅ ÄNNU LÄNGRE. Såhär i efterhand när jag fått rapporter kan jag ju konstatera att min oro varit helt obefogad. Eleverna kämpade som riktiga äventyrare och höll humöret uppe hela dagen lång. Adrenalinet efter expeditionen höll vad jag hört i sig ända in på kvällskvisten så att flera föräldrar t.o.m. haft svårt att få sina små äventyrare i säng, så det känns som ett bra betyg!

En heldag med spännande äventyr, bad, lek och trevlig samvaro kan väl sammanfatta årets sommarexpedition. Underbart för eleverna att få ta sig an utmaningar av denna karaktär. De för dem närmare varandra samtidigt som det stärker deras självkänsla, härligt! En sak är säker. Nästa år ska jag inte missa expeditionen!

Som avslutning vill jag passa på att rikta ett enormt stort tack till alla er som på olika sätt bidrog till och deltog i sommarexpeditionen 2012! Ett speciellt tack till Ulrika och Juho som höll i trådarna för det hela! Bra jobbat alla!! 

Glad morsdag på er alla mammor, på söndag är det er dag!

/Linda 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar